Tryb zdalny - Teoria - zakres materiału

25 marca 2020 - Pani Kamila Fleszar

 

Środa 25 marca 2020:

 

Klasa 2a 

 

Temat: Śpiewamy ćwiczenia z grupami szaesnastkowymi z kropką

 

Podręcznik Nasza Muzyka 2 (NM2) str. 62 - utrwalenie rytmu piosenki z podskokami i recytacja słów w rytmie - nauka melodii piosenki po wysłuchaniu nagrania

 

 

 

 

śpiew melodii literkami i ze słowami, na koniec wykonanie piosenki ze słowami z jednoczesnym słuchaniem akompaniamentu nauczyciela słyszalnym w nagraniu

 

Podręcznik Nasza Muzyka 2 (NM2) str. 63

 

zad. 2 B melodia ludowa C-dur na 2

 

 

 

 

2C słowacka melodia ludowa G-dur na 2

 

 

 

 

- wysłuchanie nagrań melodii ludowych - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej są te melodie

 

 

 


Piątek 27 marca 2020
Klasa 2a 
Podręcznik Nasza Muzyka 2 (NM2) str. 63 zad. 2D - piosenka " w murowanej piwnicy " C-dur na 2
 
wysłuchanie nagrania melodii w murowanej piwnicy - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej jest ta melodia
zad.3 wybierz trzy takty i ułóż brakujący fragment "zimowej piosenki" - zapisz melodię w zeszycie, wystukaj rytm melodii, zaśpiewaj melodię literkami, podpisz tonację
Utrwalenie melodii z grupami szesnastkowymi z kropką:
zaśpiewaj jeszcze raz wszytskie 4 melodie z ćwiczenia 2
 

Środa 25 marca 2020
Klasa 3a
Temat: Utrwalenie gamy e-moll i ćwiczenia w tej gamie
Podręcznik Nasza Muzyka 3 (NM3) str. 52 utrwalenie gamy e-moll - śpiew gamy e-moll z taktowaniem na 4 i jej wszystkich odmian ( eolska, harmoniczna, dorycka, melodyczna), pamiętając o przeniesieniu drugiego tetrachordu o oktawę w dół
 
wprowadzenie triady harmonicznej - zapoznanie się z zółtą tabelką na stornie 52 z trójdźwiękami triady harmonicznej - będziemy tutaj korzystać z odmiany harmonicznej gamy e-moll jak sama nazwa triady wskazuje, Tonika i Subdominanta to będą trójdźwięki molowe, Dominanta będzie trójdźwiękiem durowym, gdyż podwyższymy VII stopień gamy z d na dis. Proszę przepisać trójdźwięki triady i żółte tabelki z podrecznika dotyczące sposobu śpiewania triady hamronicznej - śpiewać triadę z taktowaniem na 3
 
NM3 str.52 zad. 1A melodia estońska
 
wysłuchanie nagrania melodii - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej jest ta melodia wraz z odmianą gamy w jakiej występuje
 

Piątek 27 marca 2020
Klasa 3a 
Podręcznik Nasza Muzyka 3 (NM3)
Temat: Śpiewamy ćwiczenia w gamie e-moll
 
NM3 str.53 zad.1B melodia walijska
 
wysłuchanie nagrania melodii - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej jest ta melodia wraz z odmianą gamy w jakiej występuje
 
NM3 str.53 zad.1C  melodii rosyjskiej
 
wysłuchanie nagrania melodii - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej jest ta melodia wraz z odmianą gamy w jakiej występuje
 
NM3 str.53 zad.1D melodia
 
wysłuchanie nagrania melodii - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej jest ta melodia wraz z odmianą gamy w jakiej występuje
 
NM3 str.53 zad.1E
 
wysłuchanie nagrania melodii - wystukanie rytmu melodii, śpiew melodii literkami, podpisanie tonacji w jakiej jest ta melodia wraz z odmianą gamy w jakiej występuje, śpiew melodii ze słowami
 
BARDZO PROSZĘ O NADSYŁANIE MI ZDJĘĆ ZREALIZOWANYCH ĆWICZEŃ W PODRĘCZNIKU LUB NA WYDRUKOWANYCH KARTKACH ORAZ ZADAŃ DOMOWYCH NA MAILA bembenkowie@gmail.com LUB W WIADOMOŚCI PRYWATNEJ NA MESSENGERZE Kamila Fleszar. Otrzymałam zaledwie 5 wiadomości z zrealizowanym materiałem! Tyczy się to wszystkich klas!

 

 

25 marca 2020 - Pani Maria Skrzyszewska

skan 1 -otwórz

 

25 marca 2020 - Pani Kamila Fleszar

Zajęcia zdalne z teorii 25 i 27 marca 2020 klasa 1a i 1b

Klasa 1a 
Podręcznik Nasza Muzyka 1 (NM1) 
Temat: utrwalenie ostinata - śpiewamy piosenki z ostinatem
NM1 str. 65 - utrwalenie we własnym zakresie tematu ostinato, realizowanego na zajęciach 28 lutego, powtórzenie z tamtej lekcji melodii ludowej z zadania 1B pt. "Tam na górze dębina" (można sobie zagrać melodyjkę na swoim instrumencie) oraz rytmu ostinata rytmicznego - dwie ćwierćnuty i półnuta - śpiew melodii razem z jednoczesnym wykonaniem ostinata rytmicznego
NM1 str.73 piosenki z ostinatem rytmicznym
Melodie ludowe w tonacji C-dur pt. " Oj, żebym ja miała" na 2 oraz "Siedzi sobie zając" na 4. Proszę posłuchać nagranej melodii. Obie melodie wykonujemy w ten sam sposób: proszę przeczytać tekst i powiedzieć go w rytmie - pamiętając, że ósemki są dwukrotnie szybsze niż ćwierćnuty - zagrać bardzo wolno melodię na swoim instrumencie - zaśpiewać ją literkami i zaśpiewać ze słowami, następnie wystukać rytm ostinata ( w pierwszej melodii na 2 : ćwierć - o - siem i powtarzać w kółko, a w drugiej na 4: ćwierć - ćwierć - ó - se - me - czki i też powtarzać w kółko) - połączyć śpiew z klaskaniem ( podobne ćwiczenia już robiliśmy na lekcjach) i ćwiczyć dopóki nie będzie wychodziło - pamiętać, że śpiew melodii musi przebiegać w tym samym czasie co klaskanie. Obie melodie ćwiczyć z ostinatem rytmicznym
 
Piątek 27 marca 2020
 
Klasa 1a 
Podręcznik Nasza Muzyka 1 (NM1) 
Temat: utrwalenie wiadomości - łamigłówki muzyczne
NM1 str. 71
Utrwal wiadomości z poprzednich lekcji o pauzach i odpowiadających im wartościach oraz o ostinacie rytmicznym. Zaśpiewaj jeszcze raz melodie ludowe klaszcząc ostinato ze strony 73.
Co już umiemy - strona 76 i 77 zrobimy wspólnie po powrocie do szkoły, gdyż do wykonania tych ćwiczeń niezbędna jest gra nauczyciela.
NM1 str. 78 Rozwiąż muzyczną łamigłówkę z zadania 1 ( rozwiązania wszystkich haseł znajdziemy na wcześniej zrealizowanych kartkach podręcznika np. hasło nr 8 - odpowiedź jest na str.7 itd. należy szukać, bo wszystko jest ) i odgadnij nazwy instrumentów w zadaniu 2
 
 
Środa 25 marca 2020
 
Klasa1b
Utrwal wiadomości z poprzedniej lekcji o agogice i powtórz sobie wszystkie poznane na ostatniej lekcji określenia ze strony 80 zdjęcie 1 i 81 zdjęcie 2.
Temat lekcji: INTERWAŁ prymy i oktawy
zdjęcie 3 strona 91 - Zapoznaj się z treścią żółtej tabelki i przepisz ją do zeszytu - interwał: muzyczna odległość pomiędzy dwoma dźwiękami
pryma czysta - przepisz żółtą tabelkę do zeszytu wraz z przykładem nutowym dla interwału prymy. zad.1 zaśpiewaj piosenkę "wyszły w pole kurki trzy" literkami i ze słowami, pamiętając o repetycji w 2 linijce
zaznacz wszystkie prymy czyste występujące w tej melodii na kolorowo, zagraj wszystkie prymy czyste na swoim instrumencie
 
oktawa czysta - przepisz żółtą tabelkę do zeszytu wraz z przykładem nutowym dla interwału oktawy. zad.2 zaśpiewaj piosenkę"cztery mile za Warszawką" literkami i ze słowami
zaznacz wszystkie oktawy czyste występujące w tej melodii na kolorowo, zagraj wszystkie oktawy czyste na swoim instrumencie
  
 
Piątek 27 marca 2020
Klasa1b
Temat: utrwalenie interwału prymy i oktawy czystej
Utrwal ostatnie zajęcia i przypomnij sobie wszystkie informacje ze strony 91 ( zdjęcie 3)
strona 92
zad.3 piosenka o prymie o oktawie - zaśpiewaj literkami piosenkę, a później ze słowami
zaznacz wszystkie prymy występujące w piosence symbolem 1 i wszystkie oktawy czyste symbolem 8, na koniec zaśpiewaj piosenkę ze słowami z akompaniamentem granym przez nauczyciela
zad.4 zbuduj samodzielnie interwały od podanych dźwięków we wskazanym kierunku
zad.7 realizacja treści zadania oraz zapoznanie się z treścią niebieskiej tabelki
 
 
 
Klasa 5a i 6a wszystkie materiały wysłane są już na grupie,  zajęcia z 25 i 27 marca, zarówno z kształcenia jak i audycji muzycznych, pracujemy zdalnie przez Messenger
 
BARDZO PROSZĘ O NADSYŁANIE MI ZDJĘĆ ZREALIZOWANYCH ĆWICZEŃ W PODRĘCZNIKU LUB NA WYDRUKOWANYCH KARTKACH ORAZ ZADAŃ DOMOWYCH NA MAILA bembenkowie@gmail.com LUB W WIADOMOŚCI PRYWATNEJ NA MESSENGERZE Kamila Fleszar. Otrzymałam zaledwie 5 wiadomości z zrealizowanym materiałem! Tyczy się to wszystkich klas!

 

 

23 marca 2020 - Pan Piotr Komar

Przesyłam kolejny materiał do zrobienia z Kształcenia słuchu dla klasy.

Drodzy uczniowie proszę o wypełnienie karty pracy w miarę waszych  możliwości. 
W pt. prześlę wam kartę z odpowiedziami będę prosił o samodzielne i uczciwe sprawdzenie.
Klasa 4b rozwiązuje test dla klasy II.
Pozdrawiam. Piotr Komar

skan 1

skan 2

skan 3

 

23 marca 2020 - Pani Maria Skrzyszewska - Rytmika

-Otwórz tutaj-

 

Piątek 20 marca 2020 - P. Kamila Fleszar

 
Zakres materiału:
Klasa 1a 
Podręcznik Nasza Muzyka 1 (NM1) 
Temat: Pauza w muzyce - utrwalenie i ćwiczenia
Przypomnij sobie jakie poznałeś ostatnio pauzy i jak wyglądały, czy potrafisz je rozróżnić i narysować z pamięci? Jeśli jeszcze nie, powtórz je, znajdziesz je na stornie 71.
NM1 str. 72 zad.4 Narysuj w odpowiednich miejscach kreski taktowe oraz znak zakończenia, wystukaj temat rytmiczny z głośnym liczeniem na 4, przepisz starannie ćwiczenie do swojego zeszytu, pamiętaj o prawidłowych odległościach miedzy wartościami rytmicznymi i pauzami.
zad. 5 Uzupełnij temat rytmiczny brakującymi pauzami, wystukaj temat rytmiczny z głośnym liczeniem na 4, także przepisz ćwiczenie do zeszytu.
zad. 6 Uzupełnij szalki wag odpowiednimi pauzami, tak aby się zgadzało, zauważ, że nie wszędzie szalki są równe sobie
zad.7 ułóż samodzielnie temat rytmiczny z pauzami, spróbuj go wyklaskać
 
Klasa 2a
Podręcznik Nasza Muzyka 2 (NM2)
Rozwiązanie zadania domowego:
prostokąt A: 
kompozytor - Camille Saint - Saens, tytuł - Słoń (kontrabas) instrumentem akompaniującym jest fortepian
w prostokąt B:
kompozytor - Camille Saint - Saens, tytuł - łabędź (wiolonczela)
instrumentem akompaniującym w nagraniu jest harfa
Temat: utrwalenie grup szesnastkowych z kropką - śpiewamy ćwiczenia z grupami szesnastkowymi z kropką
NM2 s.60 przypomnij sobie z lekcji rytmiki grupę szesnastkową o nazwie podskok: ósemka z kropką i szesnastka, a także odwrotność tej grupy czyli skokpod: szesnastka i ósemka z kropką, możesz je wyklaskać lub wykonać ruchowo.
NM2 s. 62 Śpiewamy ćwiczenia z grupami szesnastkowymi z kropką
zad. 1 wystukaj rytm ćwiczenia, zwróć uwagę na pojawiające się pauzy oraz na to, w którym takcie znajduje się podskok ( takt 1), a w którym skokpod ( takt 3). Teraz w tym rytmie zaśpiewaj gamę C-dur literkami. Wykonaj to ćwiczenie tyle razy, aby mieć pewność, że robisz to prawidłowo.
zad. 2 piosenka pt. "Piosenka z podskokami"
przeczytaj słowa piosenki, zastanów się jakie jest tempo, metrum, dynamika, tonacja tego utworku, a także czy pojawia się znak repetycji w piosence. Jeżeli widzisz gdzieś rytm podskoku zaznacz go w serduszku. Spróbuj teraz powiedzieć tekst piosenki w rytmie wraz z powtórzeniem 3 i 4 linijki, zarówno pierwszą jak i drugą zwrotkę, utrwalaj zrytmizowany tekst piosenki, aż do następnych zajęć.
 
Klasa 3a
Nasza Muzyka 3 (NM3)
Temat: Utrwalenie gamy durowej G-dur i wprowadzenie gamy równoległej e-moll
NM3 s. 52 Przypomnij sobie budowę gamy G-dur ( kwinta czysta w górę od dźwięku c), znaki przy kluczu ( fis na 5 linii) i półtony w tej gamie, zaśpiewaj ją z taktowaniem na 4, pamiętając o przeniesieniu drugiego tetrachordu o oktawę w dół, przepisz gamę ze str. 52 do zeszytu. Zagraj ją na swoim instrumencie.
Teraz przypomnij sobie jak się budowało gamę molową a -moll. Szukaliśmy VI stopnia w gamie C-dur lub szukaliśmy 3> w dół od dźwięku c - w obydwu przypadkach znajdowaliśmy dźwięk a - czyli prymę nowej tonacji ( gamy molowej czyli równoległej). Tą samą zasadę zastosuj teraz względem gamy G-dur, tak byśmy znaleźli jej przynależną gamę molową - VI stopień lub 3> w dół to dźwięk e, zatem e będzie prymą nowej tonacji e-moll, która będzie miała tyle samo znaków przy kluczu co G-dur, czyli jeden krzyżyk fis na 5 linii. Gamy molowe będziemy zawsze budowali wedle tych samych reguł i tak dostaniemy gamę e-moll eolską ( naturalną), ma półtony na tych samych dźwiękach co gama G-dur, ale teraz będą to inne stopnie. Przypatrz się gamie e-moll na stronie 52 i wykonaj następujące zadania:
gama e-moll eolska: śpiew gamy literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie gamy z żółtej tabelki do zeszytu - zaznaczenie þółtonów molowej eolskiej, podpisanie stopni gamy
gama e - moll harmoniczna ( podwyższamy VII stopień) : śpiew gamy literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie gamy z żółtej tabelki do zeszytu - zaznaczenie þółtonów w gamie harmonicznej, podpisanie stopni gamy, zaznaczenie kolorem odległości sekundy zwiększonej między VI a VII stopniem - dźwięki c i dis
gama e - moll dorycka ( podwyższamy VI i VII stopień): śpiew gamy literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie gamy z żółtej tabelki do zeszytu - zaznaczenie þółtonów w gamie harmonicznej, podpisanie stopni gamy
gama e-moll melodyczna ( do góry dorycka, a w dół eolska): śpiew gamy literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie gamy z żółtej tabelki do zeszytu - zaznaczenie þółtonów w gamie melodycznej, podpisanie stopni gamy
zadanie domowe: grać gamę e-moll wraz z jej odmianami na swoim instrumencie, aż do następnych zajęć
 
Klasa1b
Temat: Agogika
Przypomnij sobie lekcję o dynamice - zdjęcie 1, zdjęcie 2
Dynamika - określa jak głośno wykonywane są utwory muzyczne
Przypomnij sobie lekcję o artykulacji - zdjęcie 3
Artykulacja - określa sposób wykonywania dźwięków
Dzisiaj zajmiemy się agogiką, która będzie określała tempo w jakim mają być wykonywane utwory muzyczne - zdjęcie 4
zapoznaj się z informacjami zawartymi na str. 80, wykonaj zad. 1 łacząc linią pasujące do siebie obrazki i terminy. zad.2 posłuchaj utworów i określ w jakim tempie są wykonywane: allegro, moderato czy też lento?
Przykład 1:
Maurice Ravel - Pawana na śmierć infantki
Przykład 2:
Wolfgang Amadeusz Mozart - Eine Kleine Nachtmusik
Zapoznaj się także z innymi określeniami agogicznymi ze str.81
accelerando ( aczelerando) i ritenuto, wykonaj zadanie 3 oraz 4 jako zadanie domowe

Klasa 5a i 6a wszystkie materiały wysłane są już na grupie, zajęcia z 13, 18 i 20 marca, zarówno z kształcenia jak i audycji muzycznych, pracujemy zdalnie przez Messenger
 
 
Piątek 18 marca 2020 - P. Kamila Fleszar

 

Zakres materiału:

 

Klasa 1a 

 

Podręcznik Nasza Muzyka 1 (NM1) 

 

Temat: Pauza w muzyce
NM1 str. 71 - poznanie pauz i odpowiadających im wartości rytmicznych:
ósemka i pauza ósemkowa
ćwierćnuta i pauza ćwierćnutowa
półnuta i pauza półnutowa
cała nuta i pauza całonutowa
przepisanie do zeszytu żółtej tabelki z narysowanymi wartościami i odpowiadającymi im pauzami, zad. 1 wystukaj temat rytmiczny z pauzami z głośnym liczeniem na 3 ( pauza trwa tyle samo co wartość jej odpowiadająca np. pauza półnutowa - dwie miary czekamy w ciszy, pauza ćwierćnutowa - czekamy jedną miarę, zad.2 pokoloruj rękawiczki z pauzami i połącz je w pary z wartościami rytmicznymi im odpowiadającymi, zad. 3 str. 72 dokończ pisanie pauz na pięciolinii

 

 

 

Klasa 2a

 

Podręcznik Nasza Muzyka 2 (NM2)

 

Temat : zespoły instrumentów smyczkowych, orkiestra smyczkowa

 

NM2 str. 59 Instrumenty smyczkowe występują solo, w orkiestrze oraz w różnych zespołach np. duetach, triach, kwartetach. Przyglądnij się obrazkowi na str. 59 to zespół składający się z 4 instrumentów : dwoje skrzypiec, altówka i wiolonczela, taki skład instrumentów nazywamy kwartetem smyczkowym. Teraz wysłuchaj przykładu muzycznego, w którym grają właśnie takie instrumenty:

 

Karol Szymanowski - Kwartet smyczkowy op. 37 https://www.youtube.com/watch?v=uxdMSDLzNJ4

 

Kiedy słyszysz znacznie więcej instrumentów smyczkowych jak w tym przykładzie:

 

Wojciech Kilar - Orawa

 

 

to znaczy, że wykonuje go orkiestra smyczkowa - zachęcam do posłuchania całości wraz z oglądnięciem filmu

 

Przeczytaj na str. 59 kim jest lutnik i oglądnij poniższy film edukacyjny:

 

 

zad.1 posłuchaj utworów granych na instrumentach smyczkowych, zapisz tytuły oraz imiona i nazwiska kompozytorów, narysuj obrazki do tych utworów:

 

w prostokącie A:

 

 

kompozytor - Camille Saint - Saens, tytuł - Słoń (kontrabas)

 

w prostokącie B:

 

 

kompozytor - Camille Saint - Saens, tytuł - łabędź (wiolonczela)

 

zadanie domowe: zastanów się jakie instrumenty akompaniują instrumentom smyczkowym w jednym i drugim utworze - odpowiedź na następnej lekcji

 

Klasa 3a

 

Nasza Muzyka 3 (NM3)

 

Temat: Instrumenty perkusyjne

 

NM3 str. 50 zapoznaj się z informacjami o instrumentach perkusyjnych przedstawionych na stronie 50

 

Instrumenty perkusyjne melodyczne - o określonej wysokości dźwięku:

 

kocioł, wibrafon, dzwonki orkiestrowe, dzwony rurowe, ksylofon, marimba, czelesta. Oglądnij filmiki edukacyjne o tych instrumentach:

 

 

 

 

 

Instrumenty perkusyjne niemelodyczne - o nieokreślonej wysokości dźwięku: werbel i bęben wielki, trójkąt, talerze, bongosy, bębenek, kołatka, drewienka, tamburyn, pudełko akustyczne, gong. Oglądnij filmiki edukacyjne o tych instrumentach:

 

 

zobacz także czym jest zestaw perkusyjny:

 

 

przeczytaj niebieska tabelkę ze str. 51 o gestodźwiękach

 

zadanie domowe: napisz jaki instrument perkusyjny ma według Ciebie najładniejsze/najfajniejsze :) brzmienie i dlaczego

 

 

 

Klasa1b
Utrwal wiadomości z poprzedniej lekcji o pauzach i odpowiadających im wartościach. Rozwiąż muzyczną łamigłówkę z zadania 1 (otwórz) i odgadnij nazwy instrumentów w zadaniu 2

Klasa 5a i 6a wszystkie materiały wysłane są już na grupie,  zajęcia z 13, 18 i 20 marca, zarówno z kształcenia jak i audycji muzycznych, pracujemy zdalnie przez Messenger

 

Piątek 13 marca 2020 -  P. Kamila Fleszar

Zakres materiału:
 
Klasa 1a 
Podręcznik Nasza Muzyka 1 (NM1)
Temat : Utrwalenie dźwięku prowadzącego - ćwiczenia
Utrwalanie we własnym zakresie tematu z ostatniej lekcji - dźwięk prowadzący str. 69, nauka przerobionej na ostatnich zajęciach melodii str. 70 zad. 3 - śpiew literkami i solmizacją, można sobie zagrać melodię na instrumencie, żeby było łatwiej, śpiewać w domu z taktowaniem na ¾, zad. 6 zasłonić ćwiczenie 3 i ponumerować takty, by powstała melodia z ćwiczenia 3. Zadanie wykonać po nauce melodii z ćwiczenia 3. Zad.7 Dokończ komponowanie melodii do podanego w ćwiczeniu rytmu, zapisz melodię w ćwiczeniach
 
Klasa 2a
Podręcznik Nasza Muzyka 2 (NM2)
Temat : Instrumenty Smyczkowe
str. 58 Przeczytać informacje dotyczące charakterystyki wszystkich instrumentów strunowych zwarte na stronie 58, także żółtą i niebieską tabelkę. Po przeczytaniu oglądnąć filmiki edukacyjne o każdym z tych instrumentów:
Skrzypce:
Altówka:
Wiolonczela:
Kontrabas:
Zadanie domowe: narysuję i podpiszę wszystkie instrumenty strunowe
 
Klasa 3a
Nasza Muzyka 3 (NM3)
Utrwalenie gamy a - moll i jej odmian
Utrwalenie budowy gamy a - moll i jej odmian we własnym zakresie: str. 18 gama C - dur oraz gama do niej równoległa a - moll eolska: śpiew gamy literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie żółtych tabelek do zeszytu - zaznaczenie þółtonów w gamie durowej i molowej eolskiej, podpisanie stopni gamy
str. 20 gama a - moll harmoniczna: śpiew gamy literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie żółtych tabelek do zeszytu - zaznaczenie þółtonów w gamie harmonicznej, podpisanie stopni gamy, zaznaczenie kolorem odległości sekundy zwiększonej
str. 22 gama a - moll dorycka i melodyczna: śpiew gam literkami i solmizacją z taktowaniem na 4 - Przepisanie żółtych tabelek do zeszytu - zaznaczenie þółtonów w gamie doryckiej i melodycznej, podpisanie stopni gamy
str. 21 triada harmoniczna: śpiew triady harmonicznej literkami i solmizacją z taktowaniem na 3 - Przepisanie żółtych tabelek do zeszytu - podpisanie stopni gamy na których znajdują się funkcję triady, podpisanie literkami funkcji Toniki, Subdominanty i Dominanty
zadanie domowe: zagram na swoim instrumencie gamę a - moll i jej odmiany w górę i w dół
 
Klasa1b
Temat: Pauza w muzyce
Zdjęcie nr 1_pobierz - poznanie pauz i odpowiadających im wartości:
ósemka i pauza ósemkowa
ćwierćnuta i pauza ćwierćnutowa
półnuta i pauza półnutowa
cała nuta i pauza całonutowa
przepisanie do zeszytu żółtej tabelki z narysowanymi wartościami i odpowiadającymi im pauzami, zad. 1 wystukaj temat rytmiczny z pauzami z głośnym liczeniem na 3 ( pauza trwa tyle samo co wartość jej odpowiadająca np. pauza półnutowa - dwie miary czekamy w ciszy, pauza ćwierćnutowa - czekamy jedną miarę, zad.2 przerysować do zeszytu rękawiczki z pauzami i połączyć je w pary z wartościami,
Zdjęcie nr 2_pobierz - zad.3 narysować w zeszycie w każdej osobnej pięciolinii każdą z poznanych pauz - dokończyć pisanie pauz, zad.4 przepisz do zeszytu ćwiczenie i narysuj w odpowiednich miejscach kreski taktowe oraz znak zakończenia, wystukaj temat rytmiczny z głośnym liczeniem na 4, zad. 5 przepisz do zeszytu ćwiczenie i uzupełnij temat rytmiczny brakującymi pauzami, wystukaj temat rytmiczny z głośnym liczeniem na 4, zad. 6 przepisz do zeszytu tylko same wartości znajdujące się na wadze i uzupełnij szalki wag odpowiednimi pauzami, tak aby były sobie równe, zad.7 ułóż temat rytmiczny z pauzami
Klasa 5a i 6a pracujemy zdalnie przez grupę Messenger
 
 
 
 
18 marca 2020 - Pan PIOTR KOMAR:
 
Kształcenie słuchu - podaje linki do stron internetowych i proszę aby uczniowie ćwiczyli na tych stronach internetowych. http://www.gimnastykasluchu.pl/pl/
http://www.dur-moll.pl/
 

Audycje muzyczne 2b i 4a:
 
Audycje muzyczne Klasa 3b
 
 
Audycje muzyczne Klasa 4b
 
 
 
 
18 marca 2020 - Pan PIOTR MARCZAK:
 
 
Kształcenie słuchu Klasa II c czteroletni cykl:
 

W związku z zawieszeniem zajęć przez MKiDN proszę wszystkich uczniów o pracę domową.

Na ogólno dostępnej stronie internetowej dur-moll.pl proszę ćwiczyć min. 4x w tygodniu za
każdym razem następujące zagadnienia.

Słuchowe rozpoznawanie interwałów (stosować wymienny instrument) 20 przykładów
Trójdźwięki w postaci zasadniczej 20 przykładów
Trójdźwięki z przewrotami (wyłączyć zmniejszone i zwiększone) 20 przykładów
Interwał na pięciolini 20 przykładów.

 

Na ogólnodostępnej stronie internetowej https://www.ksztalceniesluchu.edu.pl

W tym tygodniu proszę wykonać.
Interwały proste przykład 41 i 44
Trójdźwięki bez przewrotów przykład 1 i 3
Trójdźwięki w przewrotach przykład 1
Gamy durowe i ich triady przykład 1, 3
Gamy molowe i ich triady przykład 2

 

Do dnia 23.03.20 proszę przesłać sprawozdanie z odrobionej pracy z podpisem Rodzica oraz
zdjęcie ucznia siedzącego przy komputerze (może być z profilu od tyłu głowy) na którym jest
gotowy rozwiązany plik ze strony https://www.ksztalceniesluchu.edu.pl

Proszę to przesłać bezpośrednio do mnie na adres

artmuz@poczta.onet.pl

W następnym tygodniu otrzymacie test do rozwiązania. Bez pracy w tym tygodniu będzie
trudno go wykonać.

Pozdrawiam Was miło.
Piotr Marczak